Arian Leka BPO0030
Libër i ri
Këta libra çelin gjerdanin e botimeve mbi disa prej miteve dhe legjendave më të njohura të antikitetit europian. Do të gjejmë këtu disa nga rrëfenjat më të bukura, të cilat na kanë mahnitur, na kanë shtangur, tmerruar dhe zbavitur prej shekujsh, por që na kanë mësuar gjithashtu një nga format mahnitëse të rrëfimit të historisë sonë, mënyrës sesi menduan, përpjekjet e njerëzve për të shpjeguar botën, përjetimet tona, gjurmët që nuk u shlyen dot nga koha, ndryshimet në shoqëri dhe në natyrë.
Ky libër nuk është më në stok
Shtëpia Botuese | Botimet Poeteka | |
ISBN | 9789928230126 | |
Një hyrje e shkurtër
Nuk ka qenë shumë e këndshme dhe as shumë e njerëzishme ajo që ofrohet përmes mitologjisë. Që në krye përballemi me luftën dhe me vrasjet. Në vend të perëndive të pavdekshme dhe heronjve dashamirës, ndeshim një baba si Kronosi, hyjni për nga zanafilla, që gëlltit bijtë pa më të voglën mëdyshje dhe krejt pa mëshirë. Më tej, teksa ndjekim rrjedhën e rrëfimeve, ndeshim një mbret si Minosi, me prindër-perëndi, që urdhëron ndërtimin e labirintit, ku mes të tjerëve burgos edhe arkitektin që e projektoi atë, dhe që për t’u arratisur iu desh të ndërmerrte rrugën më të pamundur.
Prej këtej vrasjet zbresin edhe mes njerëzve të zakonshëm, por të veshur me pushtet. Një grua, mbretëreshë,si Klitemnestra, që synon të vrasë bashkëshortin, dhe e vret atë në bashkëpunim me të dashurin e saj. Kjo vrasje vë në lëvizje mekanizmin e krimeve të tjera.
Djali i saj, Oresti, përbetohet të vrasë nënën që u vrau babanë. Lexojmë edhe sesi një bijë, një princeshë si Medea, tradhton të atin dhe vendin e saj, ndihmon kundërshtarin për shkak të dashurisë. Kështu fillon historia jonë. Magjepsëse, përsa i takon fantazisë,por e mbushur me kobe dhe gjëma.
Prej këtej merr udhë një vazhdë e gjatë ndëshkimesh dhe përndjekjesh, shkaktuar nga zemërimi i perëndive. Më shumë sesa të gjykonin të pabindurit, ata deshën të tmerronin të tjerët, ata që mund t’u shkonte ndërmend ngritja krye. Të gjithë ndëshkohen. Askush prej hyjnive nuk vdes. Dënimet janë të përjetshme, siç ishin të përjetshëm edhe hyjnitë. Por dënimet ishin dhe sprova, që duheshin kapërcyer. Një pjesë e tyre na duken ndëshkime të drejta, pasi është ndëshkuar e keqja dhe mizoritë. Ndërkohë që mes atyre vendimeve ka që janë dhënë me padrejtësi, duke shkaktuar vuajtje dhe dhimbje. Sidoqoftë, dhuna fshihet bukur brenda bukurisë hyjnore, në rininë e përhershme dhe përjetësinë, siç fshihet shpata brenda millit të punuar dhe larë me ar. Perënditë dhe si heronjtë frymëzues nuk kanë qenë kurrë krejtësisht të tillë. I kemi vështruar përmes admirimit, u kemi çmuar vetëm virtytet, por jo dobësitë. Ndaj na duket sikur perënditë, heronjtë dhe mbretërit e dikurshëm ngjajnë me ne, njerëzit e sotëm. Na duket sikur lexojmë përmbledhjen e kronikës së zezë nga bota.
Shumë dhunë. Fare pak dashuri dhe mirëkuptim. Besim dhe zhgënjim. Pak gjë, në këtë pikëpamje, duket se ka ndryshuar edhe në kohën tonë. Zotat e dikurshëm, njëlloj si të pushtetshmit e sotëm, nuk kanë asgjë të mbinatyrshme, që mund të ishte e denjë për hyjnizim, që t’u përgjëroheshim e të ulnim kryet gjithë nderim. Më mitologjinë e djeshme dhe të sotme ata janë përdorur si metafora, për të shprehur në një mënyrë të figurshme herë gjendjen siç ajo ishte, dhe herë për të fshehur përmes kësaj gjuhe frikën dhe mungesën e guximit tonë. Përpjekje të zbehta për të zgjedhur rrugën e duhur, mundime dhe shpagë e lartë për t’iu larguar keqdashjes dhe nëpërkëmbjes, për të kufizuar pushtetin e fuqiplotëve dhe për t’ia zgjeruar njeriut lirinë. Dashuria nuk mungon, ajo shfaqet në forma të ndryshme, ku më e dukshmja është ajo e riprodhimit, krijimit të një lidhjeje dhe si një sakrifikim. Pasionet shfaqen më vonë.
Pas miteve të thurur bukur është historia e vrazhdë e dikujt, me emrin Promete, që u vetësakrifikua për t’i dhënë fund diktatit të kryezotit. Në veprat e Eskilit dhe Miltonit shkruhet se e lidhën me zinxhirë mbi shkëmb, prej nga shqiponja e mundonte çdo ditë, duke i shqyer mishin dhe duke ia copëtuar me sqep e me kthetra mëlçinë. Por dikush tjetër, për ta demistifikuar dhe për t’iu qasur të vërtetës në një tjetër mënyrë, ka shkruar se përtej madhështisë, duhet të shtojmë se bamirësi i njerëzimit ishte gjithashtu edhe vjedhës, mashtrues dhe besëpakë.
Tradhtoi llojin të cilit i përkiste, titanët, për t’i ndenjur pranë njeriut. I njëjti zot-ndëshkues, dënon një titan të fuqishëm dhe të ditur, Atlasin, që njihte lundrimin dhe astronominë. Për shkak të kryengritjes dhe mosbindjes, ai u dënua të mbante përjetësisht mbi supet e tij sferën qiellore. Ka autorë që gjejnë te kjo figurë fajtorin që ndaloi Tokën dhe Qiellin të takoheshin, duke i mbajtur përjetësisht larg. Kanë shkruar edhe se ai nuk ishte aspak mikpritës, nuk u jepte strehë udhëtarëve dhe pengonte çdokënd të merrte mollët e arta, për të cilat kujdeseshin bijat e tij. Një tjetër personazh mitik, mbret në Korintin e një herë e një kohe, i pandehur për mashtrim, u dënua të shtynte pafundësisht një gur deri në majën e malit të pjerrët. Prej aty guri rrokullisej poshtë sërish, duke ia bërë mbretit Sizif të pafrytshme përpjekjet dhe të pafundmë mundimin.
Por thuhej, gjithashtu, edhe se ky mbret ra viktimë e zilisë, pasi zgjuarsia e tij filloi t’ia kalonte zgjuarsisë së kryezotit dhe kjo, me sa duket, ka qenë dhe mbetet diçka që të rrezikon. Dikush e interpretoi mundimin e tij si shfaqje të pakuptimësisë. Një tjetër e pa këtë përpjekje si çuarje dëm e dhuntive për të kapur majat dhe për t’i lëshuar më pas ato në greminë, gjë që e bën heroizmin të duket absurd. Nga sa duket pra, mitet kanë nevojë, dhe mbeten përherë të hapura për riinterpretim.
Pas këtyre pamjeve mund të pyesim nëse njerëzit e dikurshëm, i nderonin vërtet apo i kishin frikë hyjnitë e tyre? A kishin ato perëndi diçka për t’u adhuruar, kur përmes mitologjisë na shfaqen si vrasës, vjedhës dhe dhunues? A kishin qenë ndonjëherë të lumtur heronjtë dhe perënditë? Kur mëson mbi jetën e tyre, rreth fëmijërive të palumtura, rritjes larg prindërve dhe në arrati, vëren se nuk ka shumë për t’u pasur zili në jetën e tyre, ashtu siç ata na shfaqen përmes miteve. Po përse duhet ta lexojmë mitologjinë sot? Përse duhet të mësojmë emrat, cilësitë dhe jetën e atyre perëndive, sidomos kur sundimi dhe pushtetit i tyre ka rënë? A është e mjaftueshme të themi se të parat ishin mitet, se mitet kanë ekzistuar përpara artit, përpara letërsisë, përpara fesë, përpara filozofisë, përpara shkencës dhe teknologjisë? Mitet i lexojmë sërish për të gjetur aty përgjigje, për të shpjeguar atë që ka qenë dhe mbetet universale tek njeriu, atë që gjendet në të gjitha kulturat, në formën e arketipeve, tek ëndrrat dhe makthet tona. Mitet i lexojmë për të njohur jo vetëm ADN-në tonëfizike, por edhe ADN-në e kulturës tonë. Pa mitet diçka do të na mungonte në shpjegimin e fillesave tona të mugëta, kur përmes vëzhgimit të shkakut dhe efektit, ne kërkuam të shpjegonim, qoftë dhe në mënyrë racionale gjithçka. Pa mitet nuk do të mund të gjenim vendin tonë dhe marrëdhënien tonë me botën, gjatë kohës kur faktet dhe ngjarjet ndodhnin, dhe nuk mbaheshin shënim si histori. Shumë prej miteve nuk mbetën thjesht si të tilla. Ato u përdorën nga letërsia, dhe prej aty zunë vend edhe në teatër, duke u bërë, së paku, që prej shekullit të V-të para erës sonë, lënda kryesore për veprat teatrore të shkruara nga Eskili, Sofokliu, Euripidi, Aristofani, Liv Androniku apo Plauti romak.
Mitet na mësuan të njohim dhe të shpjegojmë njeriun e atyre kohërave, dëshirat e tij, të cilat i trashëgojmë edhe mijëra vjet më pas. Mes tyre, dëshira për t’u dëshmuar përmes fantazisë mbetet gjithmonë e pranishme, thuajse me të njëjtin ngulmim si dëshira e fluturimit. Historitë ndoshta na ndajnë, pasi çdo komb krijoi historinë e tij tëndryshme nga të tjerat. Por mitet na sjellin mëpranë, mitologjitë e kulturave të ndryshme bëjnë të dukshme ngjashmëritë mes nesh. A mund të gjendet një kulturë që nuk ka, qoftë edhe në formëtë zbehtë a të tërthortë, mitin e krijimit, mitin eringjalljes apo mitin e përmbytjes së madhe.
Arian Leka
Pasqyrë lënde, vëllimi II:
Hyrje .......................................................................5
Herakliu
Alkmena, Amfitrioni dhe dashuria e tyre ...............9
Qumësht dhe helm për Herakliun fëmijë .............17
Herakliu vret mësuesin –
Harpa që lëshoi një shigjetë .................................23
Vrit egërsirën dhe frikën brenda vetes .................27
Shërbimet e rënda ndaj mbretit Euristé ..................33
Lëkura magjike e luanit të Nemésë ......................37
Kokat e Hidrës së Lérnit që nuk i pret shpata .........41
Derri egërshan i Erimantit dhe mbreti qesharak ..47
Dreri me bri të artë mbi shpinën e Herakliut ..........51
Zogjtë mishngrënës të Stimfalit
me pendët – shigjetë ............................................59
Dashuria e pamundur e
amazonës Hipolitë dhe brezi magjik ...................63
Pastrimi i haureve të qelbura të mbretit ..............73
Demi i Kretës nxjerr tym
nga flegrat dhe flakë nga goja ...............................79
Kuajt e Diomedit hanë mish njeriu ......................83
Buajt e Gerionit
dhe Anteu me këmbët në tokë ..............................87
Mollët e arta të Hesperideve dhe Atlanti dinak ...95
Cerberi – qeni me tri kokë
i Mbretit të Shpirtrave të Vdekur .......................103
Dashuria e Herakliut për Dejanirën
dhe tunika e Centaurit ........................................107
Helmi i Hidrës dhe himnizimi i Herakliut ..........115
Jasoni
Nefela – perëndesha e reve dhe
mungesa e shiut ...................................................119
Pelia dhe Jasoni – përgatitjet për lundrim ..........127
Bëmat e para të Argonautve në ishullin e grave ...133
Medea tradhëton babanë për Jasonin ................141
Sprova e Jasonit me jetën ...................................147
Medea vret vëllanë – arratisja nëpër dallgë .......153
Zërat e sirenave kundër harpës së Orfeut ...........161
Jasoni verbohet nga dashuria .............................165
Tezeu
Fëmijëria – trimëritë e para
dhe shtrati i Prokrustit ........................................175
Përsëri Medea .....................................................181
Taksa e përgjakshme e mbretit Minos ...............185
Minotauri dhe filli i Arianës ...............................189
Ariana dhe dhurata e Dionizit .............................195
Fluturimi i Dedalit
dhe Ikarit me krahë të rremë ..............................203
Meleagri
Gjuetia e derrit të egër .........................................217
Nioba
Mburrja, zemërimi i perëndeshës
dhe lot të patharë ..............................................223
Admeti dhe Alkesta ............................................233
Orfeu dhe Euridika .............................................249
Lloji i botimit | Hard Copy |
Faqe | 270 |
ISBN | 9789928230126 |
Redaktori | Silvana Leka |
V. Bot | 2018 |
Vendodhja | Tirane |
Gjuha | Shqip |
Tipi i publikimit | Libër |
Grupmosha | 7-13 vjeç |
Statusi | I ri |
Numri i botimeve | I parë |
Saranda is a great location for summer travelers who want to relax and enjoy the hospitality of its people. Whether you want to relax on the beach and swim to one of the islands in Ksamil, visit ancient archaeological sites like Butrint, or perhaps just enjoy a nice meal or drink next to the glistening Ionian sea, you will likely find yourself charmed by...
Perfect for fans of Mhairi McFarlane, Laura Jane Williams and Josie Silver. In the space of a week, Katharine Patterson has quit her job, decided to move back home, and broken up with the guy she thought was the one.
* Instant NEW YORK TIMES and USA TODAY bestseller * * GOODREADS CHOICE AWARD WINNER for BEST DEBUT and BEST ROMANCE of 2019 * BEST BOOK OF THE YEAR* for VOGUE, NPR, VANITY FAIR, and more! *
Ne kete liber te domosdoshmer per kedo qe kerkon te arrije sukses, psikologia pinoere, Angela Duckworth u tregon prinderve, studenteve, edukatoreve, atleteve, biznesmeneve (me dhe pa pervoje) se sekreti i arritjes se jashtezakonshme nuk eshte talenti, por kombimini i vecante i pasionit dhe kembenguljes te cilen ajo e quan force e karakterit, - vendosmeri
Një përrallë e mrekullueshme për një qenush dhe udhëtimin e tij nëpër oborr dhe miqtë e shumtë që takon. Ilustrimet të bëra nga Elda Pineti.
Një libër i shkruar me mjeshtri dhe shtjellon tematika të ndryshme të nxjerra nga rrëfimet kur'anore. Konsiderojmë që libri pasuron përkthimet në gjuhën shqipe mbi teologjinë islame.
Titulli i librit aludon në interpretimin e teksteve themelore të Islamit dhe atyre interpretuese, domethënë diskursin teologjik islam, duke u mbështetur në analiza që rezultojnë nga deduktimet e kritikës moderne.
Dhuna është një temë që është e pranishme në të gjitha mediumet dhe diskutimi mbi praninë dhe ndikimin e dhunës në to gjithmonë ka qenë aktual, sidomos me paraqitjen e mediumeve të reja, në të cilën ajo ishte, të paktën në fillim, kryesisht në një dritë negative. Ky libër synon të ofrojë pikërisht një trajtesë mbi praninë e dhunës në mediume.
Një libër i cili flet për Biografinë e prijësve fetarë të qytetit të Tetovës dhe rrethinës. Është një përpjekje e autorit për ta mbajtur gjallë frymën e traditës, për ta njohur dhe vlerësuar atë. Janë këto informacione të dobishme për këta dijetarë të Islamit nga Tetova, që kultivuan mendimin islam në këtë qytet dhe rrethinë.
Një fjalor që ka karakter shkencor dhe përmbledh një numër të gjerë prej mijëra nocionesh, temash, ngjarjesh dhe teorish të marrëdhënieve ndërkombëtare dhe diplomacisë. Fjalori i tillë, do tu shërbejë studiuesve të marrëdhënieve ndërkombëtare, shkencave politike, por edhe punonjësve të diplomacisë.
Libër i cili trajton periudhën post-komuniste ose periudhën e tranzicionit në të cilën kaloi shoqëria shqiptare në Republikën e Maqedonisë (tanimë të Veriut). Nëpërmjet këtij libri publicistik, autori e njofton lexuesin me amullinë politike që e ka pllakosur shoqërinë dhe politikën shqiptare në Maqedoninë e Veriut.
Vëllimi i pestë i librit DYZET NET V është si vazhdë e katër vëllimeve të botuara më parë, që nëpërmjet porosive kuranore përpiqet ta paraqesë fotografinë e plotë të Islamit dhe të shtrojë një rrugë, e cila do të na bënte të lumtur në këtë dhe në botën tjetër. Këto ligjërata, në fakt, paraqesin një bashkësi të njohurive shkencore teologjike dhe të...
Kjo vepër është një përzgjedhje tregimesh nga përmbledhjet e njohura të Mahmud Tejmurit. Tejmuri ka fituar shumë herët një popullaritet të madh. Përveç kësaj, ai është novelisti arab më i përkthyer në gjuhët e huaja. Ndonëse kjo vepër është ribotim, ndërsa botimi i parë i këtij libri është bërë para Kongresit të Drejtshkrimit, botuesi ka vendosur që këtë...
Një libër me një përmbajtje shumë interesante, me tregime të shkurta, por shumë domethënëse, të cilat autori i ka ndarë si: TwiTregime, PorTregime dhe ProfeTregime. Milazim Krasniqi edhe kësaj radhe, me një mjeshtri të veçantë, na e sjell shpirtëroren, atë pjesë që ndër vite është shtresuar në kujtimet e tija.
Nxjerrja në dritë e shkrimeve të rilindasve tanë përbën synim madhor për shtëpinë tonë botuese. Ky libër është paralajmërim për botimin e veprës së plotë të Sami Frashërit, që Logos-A do tia ofrojë lexuesit vitin e ardhshëm.
Një vepër monumentale që flet mbi jetën dhe veprimtarinë kolosale të kryejuristit të madh, Ebu Hanifes. Një vepër që mbulon nevojat e myslimanëve të hapësirës shqiptare për tu njoh me këtë vigan që la gjurmë të pashlyera në analet e Historisë së jurisprudencës islame.
Viteve të fundit vërehet një zgjim i interesimit si në botën perëndimore ashtu edhe atë islame mbi veprat që kanë të bëjnë me misticizmin. Megjithatë, pavarësisht vonesës, studiuesit myslimanë gjithashtu kanë arritur në të njëjtën pikë të studimeve dhe kanë nisur publikimin e punimeve të kësaj disipline.
Një doracak mbi rrjedhën e Islamit gjatë Historisë. Libër ky i cili i mbulon nevojat e një myslimani, të cilët i mungon dija për fenë e tij, dhe mjaftueshëm për nevojat e një jomyslimani i cili për Islamin nuk ka njohuri.
Mendimtari Sejjid Hussein Nasr në këtë vepër e cila është e përkthyer në shumë gjuhë të botës synon të nxjerr në pah, natyrën e shkencës islame, mënyrën se si duhet studiuar ajo dhe raportin mes Islamit e shkencës në përgjithësi.
Një libër i cili synon një vështrim të gjerë mbi faktorët që u rrinë përfund dukurive të larmishme në raportin e Islamit autentik me modernitetin, si dhe mbi traditën e tij sakrale dhe mënyrat e mundshme për rigjallërimin vërtetësor të saj.
Ky libër përbëhet nga 24 artikuj të rreth dyzet viteve të jetës së Historianit të ekonomisë, Mehmet Genç, lidhur me Perandorinë Osmane. Janë këto shkresa të një njohësi të thellë të këtij aktori që nuk ka të dytë dhe që përbën një përvojë politike madhore me pak simotra në Historinë botërore. Autori e analizon funksionimin ditor të strukturës ekonomike...
Një tekst provokues mbi të ardhmen e SHBA-së si udhëheqës global, që po përballet me sfida siç janë çështjet racore, emigracioni dhe krimi, por që udhëheqë në shumë sektorë të rinj, teknologjia e informacionit, bioteknologjia etj.
Kjo vepër paraqet një tekst të vëllimshëm, një doracak të veçantë për të kuptuar një pjesë ekzotike e plot energji të botës, për të cilën janë krijuar stereotipa të ekzagjeruar; një gjeografi e trazuar ku mbizotëron çrregullimi, konfuzioni dhe anarkia. Dy profesorët, njëri nga Universiteti Fraser dhe tjetri nga Victoria, shqyrtojnë thellësisht Lindjen e...
Libër tejet i vlefshëm mbi administrimin, i shkruar nga një njeri i cili ka qenë pjesë e kompanive të ndryshme.
Një libër që heton evoluimin shumëvijor të sociologjisë së shkencës, duke përballur qasje të ndryshme teorike rreth disa temave, si: parimet bazë të bashkësisë shkencore, format organizative të punës shkencore, implikimet epistemologjike të analizës sociologjike të shkencës, përcaktimi social i zgjidhjes së problemeve, përmbajtja e teorive, arsyetimi...
Me këtë vepër Wunenburger plotëson një zbrazëtirë të madhe në sferën e polemologjisë morale” në kulturën tonë të përgjithshme dhe, në veçanti, në atë të shkencave sociale, por edhe e pasuron literaturën tonë shkollore dhe universitare për lëndën e etikës.
Në këtë përmbledhje do të flitet për zotat e parë që krijuan botën dhe jetën, për perënditë dhe perëndeshat olimpike.
Në vëllimin e dytë të Legjendave flitet për heronjtë mitologjikë, të cilëve su mbeti gjurmë tjetër veç bëmave dhe emrit, lavdisë dhe veprave të mira që ata vinin mbi gjithçka.
Në këtë përmbledhje do të gjeni vjersha, lojëra fjalësh, gjëegjëza të mbështetura në botën dhe gojëfolje fëminore.
Arian Leka ka një veçanti: konkurron me poetikë, madje me një poetikë të rrallë. Ai mund të quhet poeti i detit dhe i fluturimeve pindarike. Një poezi e shkruar thellësive dhe e kënduar në lartësi. Arian Leka mendon dhe ndjen gjuhësisht.
Poezia e Arian Lekës, tek libri Anija e gjumit, është sfidë magjepsëse për aventurë krijimi, kumte e zëra plot vibrime të brendshme, drithërima befasish, frike, gëzime e trishtime që frymojnë bashkë. Ali Aliu Ajo që e bën të bukur poezinë e Arian Lekës, tek Anija e Gjumit, është afrimi me eksperimentin e avangardës - një çudi kaleidoskopike, përpjekje për...
Poezia e Arian Lekës është tingull i bukur si dallgë, ajo shushurinë gjethnajë, të flet me zërin stërgjyshor dhe të futet thellë, në skutat më të fshehta të shpirtit.
Në shkrimet dhe artikujt e shumtë që janë botuar në shtyp dhe komentet në TV është theksuar se romani Gjarpri i shtëpisë është një nga arritjet më të mira të autorit, por edhe të prozës shqipe në përgjithësi.
Këta libra çelin gjerdanin e botimeve mbi disa prej miteve dhe legjendave më të njohura të antikitetit europian. Do të gjejmë këtu disa nga rrëfenjat më të bukura, të cilat na kanë mahnitur, na kanë shtangur, tmerruar dhe zbavitur prej shekujsh, por që na kanë mësuar gjithashtu një nga format mahnitëse të rrëfimit të historisë sonë, mënyrës sesi menduan,...
“Secret side of Albanian Socialist Garden” represents a stunning compilation of Arian Leka’s voice denoting the madness and banality of Socialism and images that Michel Setboun offers to depict it - the best duo effort in bringing in the westerns’ eyes the secret dark side of the only socialist garden in Europe.
“Në kërkim të këmishës së humbur” është një libër me 10 ese të shkruara plot elegancë, forcë dhe imagjinatë mbi Shqipërinë – “vendin e çuditshëm” që, më shumë se sa realitetin socialist, mëtoi të krijonte një mitologji të fshehur pas Perdes së Hekurt.